Friday, May 14, 2010

kenangan melampau part 1

td tym aku blik dr kl..aku lalu dpn skola ku dulu..
tetiba lagu kenangan besamamu kasih..eh salah..kngn tym skola dulu muncul lam mata ku..
betapa nakalnye ku tym tuh..owh..kalu boley diulang masa dlu, sumpah aku nanak ulang masa kt skola dlu..

sape xknl aku kn..prefect plg poyo, garang, belagak sumela..sume stdnt takot ngn aku..lebey2 kalu bdk clas ujung2 tanduk tuh..bile aku dtg je nk jg clas dowg tym rehat, sume teburu2 lari kua dr clas..hebat kn..xpyh aku sessh nk halau dowg kua..tp ku salu je dgr dowg tkinja2 menjerit ckp cmni tym nmpk aku.. "weh, pngawas maut da dtg weh..cpt2 kua.." ceh..dieowg igt aku ni cm selekoh maut ke..xpe..xpe..aku phm..tp dowg pttnye kna phm gaks pasaan aku yg suci ni..dieowg igt aku nk sgt ke jg clas dowg tuh..bile duty nk kua jew..aku akan teburu2 belari g akak senior, teburu2 merayu supaya aku dpt jg toilet..xpe, aku sggp dr aku jg clas hujung2 tanduk tuh..

tp akk senior salu ckp "kalu xnk jg clas ujung, abis nik nk jg clas ammar xpn haikal?"
perlu ke aku diugut sebegitu rupe? perlu ke? sape ammar n haikal tuh? sape? (wat2 lupe)
then aku ckp la.."ala, toilet pn jd la kak..sng..kalu pas mkn skt pewut, xpyh sy teburu2 lari g toilet (merayu dgn besunggh2 smbil kenyit2 mata spya akk senior cair dan ubah pikiran die)..tp akk tuh mnjwb lg "ala..sume prefect takot nk jg clas ujung2 tanduk ni..dowg pangai nik tau la cmne kn..smpi ley gaduh2 ngn prefect..nik je garang.." (T_T) hampa.

ok..tuh tym aku form 2-3.. form4 ku skola teknik..aku ske tiwu akk aku..die msk teknik aku pn nk..die mik course civil engineering..aku pn dpt course tuh..wah2..eksaited aku menelaah buku c.e (sdgkn tym tuh lom kua rslt kmskn teknik lg)..yea..aku mmg besungguh2..ditakdirkan aku dpt teknik kt rembau..pedalaman..tym nk g register, lalu je hutan kiri kanan..bile smpi skola tuh, lg buwink..aku wasa cm nk ubah pkran..tp aku kuatkan smgt nk ikt jejak lgkah akk aku...aku stay skola tuh 2months jew..bkn sbb xbesh..besh sgt..sbb dpt mkn ns kawah yg wt aku nantok dgn kerap sehingga tym rehat aku jdkan masa utk tito dgn sepuasnye..pnh 1day tuh..aku tito siap mimpi2..cikgu disiplin msk, sume bgn bg salam..aku je x..kwn aku lak lupo nk kejut..betapa hebat aku kn..ckgu tuh ty "nicky ngantuk yea?" aku pn jwbla "aah ckgu" (tburu2 aku jwb tnpa pk pjg).. aku da cuak, takot kot2 ckgu tuh suh aku bdiri lua clas ke kn (ok gak ley smbg tito)..tp ckgu tuh ckp kt clas "okla,memandangkan nicky ngantok, sy bg masa 15minit tuk u all tito..jeles x?

aku ske slhkn nasi kawah sbb wat aku nantok..mmg pn..ciss ko ns kawah! ok, cite len plaks..kt teknik ni, aku cukup xske ngn akk senior..ske cr slh kiteowg..ade je xkna..xbg we all ckp ngn laki (pe igt lesbian ke weh)..pastu kalu nk kua dr gate ostel kna pakai siper bertutup..(aku rs baik ko suh pakai stokin terus kn).. then ske paksa2 we all ngaku sape de tggl solat..pnhla aku tggl solat asar..dowg ty sape de ponteng solat agkt tgn..aku diam jela..pastu die mcm tetau je kn aku tipo..die ugut "ha, baik kowg ngaku..ni dlm surau..xbaik tipu!" ceh..sebaik surau..aku pn agktla tgn..malu weh malu..pastu pas bis soal siasat, sape yg ponteng solat tuh kna ganti solat tuh tym tuh jgk.. (aku pn g la mik wudhu n solat Isya'k) hahahahahaha..jaat ke kowg rasa???

ok..ni plaks cite psl abg2 senior yg mmg tahla..ssh nk labelkan..pas kna warning ngn akk senior jgn ckp2 ngn laki..ku pn mlsla kn nk wt hal..then de sowg abg senior ni tgur aku.. "hye, sape nama?" then ku diam jela..die ckp "eleh, sombong! blahla!" aku diam lg..pastu die tambah lg "dala sombong, pakai tudung siap de nama lg!" ha? ape? ape? aku keliru, ku semakin keliru, aku masih keliru..eh tenyanyi lagu ajai n nurul plaks..aku pn belek2 tudung aku..alamak! aku tenampak de marker kt tudung ku tulis 'nicky'...yea..mmg slh aku..aku ni 1st tym msk ostel, jd brg2 aku sume aku ltk nama..takot ilang mahupn tetukar kn..then kt tudung pn ku tburu2 letak..ku nk tulis bahagian dlm, tp tetulis kt bahagian lua tudung..(phm aku ckp?) aku pn xpasti ape aku trgkn ni..ok..then aku da malu, aku ckpla.."eleh, biala, dr ko xpakai tudung!" patut ke aku ckp cmtu kt sorg laki? patut ke? ok diam.

aku mmg stress weh duk skola tuh..smpi aku ngn geng2 aku kalu g clas hehari, tiap masa (xsempat nk ngumpat pn) we all kn wt plan nk lari dr skola tuh..tiap jumaat jew, aku kol mak suh amik blik sdgkn br semlm mak anta aku blik..

mak:- mak bizi ni, mggu dpn jela blik eh?
aku:- xnk, mak amik today jgk..kalu x, nk lari skola..
mak :- baiklah, mak akan teburu2 dtg amik jp lg..tggu..zasssss!

ok.bjaya.yes!

pnh jgk aku pepura demam dgn niat dptla ponteng n van skola bwk g kinik smbil besiar2..
smpi kt kinik, aku siap goda2 doctor lg suh bg MC 4days dr selasa-jumaat twus..ley balik..yes! doct ckp awk dmm bese je ni..kalu demm twuk sy bley bg..tp xpe, sy bg mc 4 today je..
hampa. (T_T)

mcm2 aku wt tuk kua dr skola tuh n kembali ke pangkuan skola lama aku blik..ok.xpyh cite sume.finally aku bjaya lolos dinding itu! pe aku wat? tym mak nk anta aku blik ostel, aku wt2 tito bwh katil..pepura nyenyak konon2 mimpi..mak kejut suh bgn, aku pura2 koma..mak mcm da hidu lakonan aku..mak ckp "mak kua jp,mak blik tau da siap ok"..
spt yg dijanjikan, mak pn balik..aku masih koma..mak cubit2 aku wat2 sedap..tp skt weh..
ok..mak kecewa.

aku ponteng skola smggu dgn hrpn dpt srt warning..exam pn aku xpg..las2 mak jupe kwn die kt pjbt pendidikan suh tukar aku skola lama blik..yes! aku bejaya..syabas mera betti! (btl ke eja?)
stlh smggu ponteng, aku balik skola amik brg2 dgn pepura wat muke sedey..
sume bdk bilik aku bkumpul sekeliling locker aku..sume sedey..ade yg ty tips nk kua dr skola..
n slh sowg kwn ku tetiba besuara

kwn1:- nicky..
aku:- yea..nape?
kwn1: aku nk kicap bley?
kwn2:- aku nk sos cili
kwn3:- aku nk sbn bsh
aku:- (T_T)

mementang mak aku bgk bekalan mknn setahun kt aku.ok.cukop.

No comments:

Post a Comment